MyFeed Personalized Content
Συμβουλές διατροφής
Add this post to favorites

Πρωτεΐνη: κάνει καλό, αλλά σε τι ποσότητα;

Η μη κατανάλωση αρκετής πρωτεΐνης κατά τις κρίσιμες πρώτες 1.000 ημέρες του μωρού σου μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία του. Το ίδιο, όμως, μπορεί να συμβεί και σε περίπτωση υπερκατανάλωσης. Ευτυχώς, το μητρικό γάλα περιέχει την ιδανική ποσότητα πρωτεΐνης για το μωρό σου.

3 λεπτά ανάγνωση Δεκ. 21, 2021

Το καλύτερο που έχεις να κάνεις για να βεβαιωθείς πως το μωρό σου λαμβάνει την κατάλληλη ποσότητα πρωτεΐνης είναι να θηλάσεις. Το μητρικό γάλα είναι η ιδανική πηγή πρωτεΐνης, και συνιστά μια ολοκληρωμένη διατροφή για τα μωρά επειδή προσαρμόζεται καταλλήλως ώστε να ανταποκρίνεται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες τους. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να ανησυχείς αν το μητρικό σου γάλα θα έχει πολλή (ή λίγη) πρωτεΐνη.

Είναι αλήθεια πως το μωρό σου χρειάζεται πρωτεΐνη για την υγιή του ανάπτυξη. Χρειάζεται, μάλιστα, περισσότερη πρωτεΐνη ανά χιλιόγραμμο του βάρους του από ό,τι εσύ. Ωστόσο, η υπερκατανάλωση πρωτεΐνης μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία του. Μελέτες έχουν δείξει πως τα μωρά που καταναλώνουν πολλή πρωτεΐνη παίρνουν βάρος πολύ γρήγορα, και αυτό το επιπλέον λίπος μπορεί να παραμείνει όσο μεγαλώνουν. Σε αντίθεση με ορισμένες πεποιθήσεις, ένα στρουμπουλό μωράκι δεν είναι υγιέστερο από ό,τι ένα μωρό με κανονικό και υγιές βάρος.

Πρόληψη των προβλημάτων υγείας τώρα και στο μέλλον

«Τα μωρά που θηλάζουν είναι λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν κοινές παιδικές λοιμώξεις όπως διάρροια, σοβαρά κρυολογήματα, ή λοιμώξεις στα αυτιά και στον λαιμό. Και υπάρχουν ολοένα και περισσότερες αποδείξεις ότι ο θηλασμός συνδέεται με την υγιή ανάπτυξη του μωρού, συμπεριλαμβανομένης της εγκεφαλικής του ανάπτυξης, και μεταγενέστερα της ομιλίας, της ευφυίας και των ακαδημαϊκών του επιδόσεων», εξηγεί η Δρ. Evelyn Spivey-Krobath, PhD, Διατροφολόγος της Nestlé Nutrition. Η πρωτεΐνη του μητρικού γάλακτος διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία του μωρού σου παρέχοντας ανοσοποιητικούς παράγοντες, καθώς και αμινοξέα για την εγκεφαλική του ανάπτυξη.

Ιδανικές μερίδες

«Ο θηλασμός συνδέεται με ένα υγιές, επιθυμητό ποσοστό αύξησης του βάρους κατά τη βρεφική ηλικία και μπορεί να βοηθήσει το μωρό σας να παραμείνει σε μια καλή καμπύλη ανάπτυξης. Αυτό οφείλεται, εν μέρει, στο γεγονός ότι προσαρμόζονται τα επίπεδα πρωτεΐνης του μητρικού γάλακτος. Ο θηλασμός προσφέρει επίσης μέτρια αλλά σταθερή προστασία ενάντια στην παχυσαρκία σε μεγαλύτερη ηλικία», εξηγεί η Δρ. Spivey-Krobath. «Συνδυασμός μελετών αποκάλυψε ότι τα παιδιά που θήλασαν είχαν 20% μικρότερο κίνδυνο να είναι υπέρβαρα (και 25% μικρότερο κίνδυνο να είναι παχύσαρκα) κατά την έναρξη του σχολείου συγκριτικά με παιδιά που δεν θήλασαν καθόλου.»

Το διάστημα του θηλασμού παίζει επίσης ρόλο. «Όσο περισσότερο θηλάσει το παιδί, τόσο μικρότερος είναι ο κίνδυνος να γίνει υπέρβαρο ή παχύσαρκο στην ηλικία των πέντε με έξι ετών», προσθέτει η Δρ. Spivey-Krobath. Ειδικοί στον τομέα της δημόσιας υγείας θεωρούν την αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας και των προβλημάτων βάρους καίριας σημασίας για τη μείωση των προβλημάτων υγείας στην παιδική ηλικία και στην ενηλικίωση. «Ο καλύτερος τρόπος για να διασφαλίσεις την υγιή ανάπτυξη του μωρού σου είναι να το θηλάσεις.»

Το σχέδιο δράσης σου

[1] Τι να κάνεις… θήλασε το μωρό σου αποκλειστικά τους πρώτους έξι μήνες. Το μητρικό γάλα περιέχει την κατάλληλη ποσότητα και ποιότητα πρωτεΐνης που καλύπτει τις μεταβαλλόμενες ανάγκες του μωρού σου όσο μεγαλώνει.

[2] Τι να μην κάνεις… μην δίνεις στο μικρό σου αγελαδινό γάλα τον πρώτο χρόνο. Περιέχει περισσότερη πρωτεΐνη από το μητρικό σου γάλα και δεν είναι κατάλληλο για το ανώριμο πεπτικό του σύστημα.

Τελευταία αναθεώρηση: Μάιος 2017