MyFeed Personalized Content
Συμβουλές διατροφής
Add this post to favorites

Η υγιεινή διατροφή ξεκινά από εσένα

Το ήξερες; Είσαι το πρότυπο του μωρού σου—ό,τι τρως και ό,τι πίνεις εσύ επηρεάζουν τις επιλογές που θα κάνει κι εκείνο.

3 λεπτά ανάγνωση Ιαν. 13, 2022

Δεν περνάνε μόνο τα γονίδια από γενιά σε γενιά—οι διατροφικές συνήθειες του μωρού σου επηρεάζονται από το τι και το πώς σε βλέπει να τρως στο οικογενειακό τραπέζι. Είναι πιο πιθανό να τρώει υγιεινές τροφές και να είναι πρόθυμο να δοκιμάζει νέες γεύσεις, αν σας βλέπει να κάνετε το ίδιο.

Η υγιεινή διατροφή έχει να κάνει με την κατανάλωση αρκετών θρεπτικών τροφών που χρειάζεται το σώμα μας—όπως δημητριακά, κρέας/ψάρι/πρωτεϊνούχες τροφές, φρούτα, λαχανικά και γαλακτοκομικά προϊόντα—αλλά και αρκετού νερού, καθημερινά. Οι γονείς που δίνουν το καλό παράδειγμα όσον αφορά τις διατροφικές τους επιλογές δεν απολαμβάνουν μόνο τα οφέλη της δικής τους ισορροπημένης διατροφής, αλλά έχουν και ένα επιπλέον κίνητρο λόγω του θετικού αντίκτυπου που έχει και στη διατροφή του μωρού τους.

Απόλαυσε το φαγητό σου

Εκτός από τη σχέση μεταξύ φρούτων, λαχανικών, σνακ και ποτών στη δική σου διατροφή και στη διατροφή του μωρού σου, έρευνες έχουν δείξει ότι είναι πιθανότερο να δοκιμάσει το μωρό νέες γεύσεις αν σε δει πρώτα να τις απολαμβάνεις εσύ. Ο αντίκτυπός σου, μάλιστα, ως πρότυπου είναι πιο αποτελεσματικός από το να προσφέρεις απλώς νέα τρόφιμα στο μωρό σου. «Μελέτες υποδεικνύουν ότι είναι πιο πιθανό ένα μικρό παιδί να δοκιμάσει νέες τροφές αν δει έναν γονέα ή φροντιστή να τις τρώει με ευχαρίστηση, από ό,τι εάν του προσφέρονταν χωρίς να υπάρχει κάποιο πρότυπο στο τραπέζι», εξηγεί η Anne Dattilo, PhD, RD, Αναπληρώτρια Διευθύντρια Διατροφολογίας της Nestlé Infant Nutrition. «Είναι επίσης λιγότερο πιθανό να αποδεχτεί υγιεινές τροφές εάν ο γονέας ή ο φροντιστής του δείχνει να μην του αρέσουν μπροστά στο παιδί.»

 

Γίνε, λοιπόν, θετικό πρότυπο τώρα. Άσε το μωρό σου να δει όλη την οικογένεια να απολαμβάνει το φαγητό παρέα ώστε να θέσεις τα θεμέλια για μια υγιεινή διατροφή στο μέλλον.

 

Πηγές

 

Birch LL, Doub AE. Learning to eat: birth to age 2 y. Am J Clin Nutr 2014, 99(3):723S-8S.

 

Black MM, Aboud FE. Responsive feeding is embedded in a theoretical framework of responsive parenting. J Nutr 2011, 141(3):490-4.

 

Blissett J, Fogel A. Intrinsic and extrinsic influences on children’s acceptance of new foods. Physiol Behav 2013, 121:89–95.

 

Dattilo AM Programming long-term health: Effect of parent feeding approaches on long-term diet and eating patterns. In: Early nutrition and long-term health, mechanisms, consequences and opportunities. Ed., Saavedra and Dattilo, Elsevier, 2017: 471-95.

 

Foterek K, Hilbig A, Kersting M, et al. Age and time trends in the diets of young children: results of the DONALD study. Eur J Nutr 2016, 55(2):611–20.

 

Gregory JE, Paxton SJ, Brozovic AM. Maternal feeding practices predict fruit and vegetable consumption in young children. Results of a 12-month longitudinal study. Appetite 2011, 57(1):167-72.

 

Hart CN, Raynor HA, Jelalian E, et al. The association of maternal food intake and infants’ and toddlers’ food intake. Child Care Health Dev 2010, 36(3):396-403.

 

Liberman Z, Woodward, AL, Sullivan KR, et al. Early emerging system for reasoning about the social nature of food. Proc Natl Acad Sci USA 2016, 113(34):9480-5.

 

Perez-Escamilla R, Segura-Perez S, Lott M, on behalf of the RWJF HER Expert Panel on Best Practices for Promoting Healthy Nutrition, Feeding Patterns, and Weight Status for Infants and Toddlers from Birth to 24 Months. Feeding Guidelines for Infants and Young Toddlers: A Responsive Parenting Approach. Durham, NC: Healthy Eating Research, 2017. Διαθέσιμο στη διεύθυνση: http://healthyeatingresearch.org (Προσπελάστηκε στις 11 Απριλίου 2018)

 

Satter E. The feeding relationship. J Am Diet Assoc 1986, 86(3):352-56.

 

Τελευταία αναθεώρηση: Μάρτιος 2018