Μοιράσου το Άρθρο
X
Βοηθώντας το μικρούλι σου να αγαπήσει την καλή διατροφή—για μια ζωή!
Το Nestlé Baby & Me είναι δίπλα σου
Βρες ό, τι ψάχνεις!
Γίνε τώρα μέλος, και ανακάλυψε περισσότερα για την ομορφότερη περίοδο της ζωής σου σε κάθε στάδιο.

Βοηθώντας το μικρούλι σου να αγαπήσει την καλή διατροφή—για μια ζωή!

Ίσως μία από τις σημαντικότερες δουλειές ως γονιός είναι να δίνεις το καλό παράδειγμα στο μωρό σου, ιδίως όσον αφορά την υγιεινή διατροφή. Πόσο, όμως, αντίκτυπο έχουν οι τροφές και τα ροφήματα που επιλέγεις εσύ τώρα στο μέλλον του μωρού σου;

Πέμπτη, Ιανουάριος 13th, 2022

Το Nestlé Baby & Me είναι δίπλα σου
Βρες ό, τι ψάχνεις!
Γίνε τώρα μέλος, και ανακάλυψε περισσότερα για την ομορφότερη περίοδο της ζωής σου σε κάθε στάδιο.

Το οφέλη του να είσαι ένα υγιές πρότυπο

  1. Το μωρό σου είναι πιθανότερο να φάει ποικιλία υγιεινών τροφών—φρούτα και λαχανικά, άπαχο κρέας, δημητριακά ολικής άλεσης—αν σε βλέπει να τις τρως κι εσύ.
  2. Διευρύνοντας τώρα τους γευστικούς του κάλυκες με διάφορες γεύσεις φρούτων και λαχανικών, έχει περισσότερες πιθανότητες να συνεχίσει να τρώει αυτές τις τροφές όταν μεγαλώσει.
  3. Αν σε βλέπει το μικρό σου να δοκιμάζεις και να απολαμβάνεις νέα φαγητά, μπορεί να μπει στον πειρασμό να τα δοκιμάσει κι εκείνο.
  4. Δίνοντας το παράδειγμα και πίνοντας νερό σε κάθε γεύμα, το μωρό σου θα τείνει περισσότερο να κάνει το ίδιο. 
  5. Σύμφωνα με έρευνες, όταν μωρά ενός έτους βλέπουν και μαθαίνουν από τις υγιεινές διατροφικές συνήθειες της μητέρας τους, είναι πιθανότερο να τρώνε λαχανικά συχνότερα όταν γίνουν δύο ετών.

 

Οι επιπτώσεις του να δίνεις το κακό παράδειγμα

  1. Τα νήπια καταναλώνουν περισσότερα ροφήματα με προσθήκη ζάχαρης όταν πίνουν και οι μητέρες τους αντίστοιχα ροφήματα.
  2. Η κατανάλωση τροφών με πολλές θερμίδες (fast food) μπορεί να αυξήσει την πρόσληψη αλατιού του μωρού και να μειώσει την πρόσληψη ορισμένων θρεπτικών στοιχείων, όπως το ασβέστιο.
  3. Έρευνες υποδεικνύουν ότι τα είδη σνακ που τρώτε εσείς συνδέονται με το τι θα φάει το μωρό σας. Επομένως, αν τα σνακ σου περιλαμβάνουν πατατάκια, μπισκότα και κέικ, είναι πιθανότερο το μωρό σου να κάνει το ίδιο.
  4. Το μωρό σου είναι λιγότερο πιθανό να τρώει λαχανικά αν δεν τα τρως ούτε εσύ. 
  5. Αν το μωρό σου δεν σε βλέπει ποτέ να πίνεις νερό, μπορεί να μην μάθει να του αρέσει να πίνει κι εκείνο νερό.

 

Πώς να δώσεις το έναυσμα για υγιεινές διατροφικές συνήθειες για μια ολόκληρη ζωή

Το να δίνεις το καλύτερο δυνατό παράδειγμα για το μωρό σου είναι μερικές φορές εύκολο να το λες, αλλά δύσκολο να το κάνεις. Ακολούθησε αυτές τις χρήσιμες συμβουλές ως προς τις συμπεριφορές που θα πρέπει να επιδεικνύεις και εκείνες που πρέπει να αποφεύγεις στο οικογενειακό τραπέζι. 

 

 

Τι να κάνεις: σέρβιρε μια ποικιλία από πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά κάθε μέρα, συμπεριλαμβάνοντας τουλάχιστον ένα φρούτο ή λαχανικό σε κάθε γεύμα. Άφησε το μωρό σου να επιλέξει τι απ’ όλα θα φάει.

Τι να μην κάνεις: μην πέσεις στην παγίδα του να προσφέρεις μόνο τα φαγητά που ξέρεις πως του αρέσουν.

 

Τι να κάνεις: πρόσφερε στο μωρό σου υγιεινά τρόφιμα σε εύλογες μερίδες. Άφησε εκείνο να αποφασίσει πόσο θέλει να φάει και πρόσφερέ του περισσότερο αν δείχνει πως πεινάει κι άλλο.

Τι να μην κάνεις: μην το πιέζεις να φάει «μία μπουκιά ακόμη», καθώς αυτό μπορεί να το κάνει να τρώει όταν δεν πεινάει, να χάσει το ενδιαφέρον του για το φαγητό και να γκρινιάζει περισσότερο για το φαγητό όταν μεγαλώσει.

 

Τι να κάνεις: ετοίμασε το ίδιο φαγητό για όλους στο τραπέζι. Τα φαγητά που επιλέγεις να προσφέρεις θα πρέπει να περιλαμβάνουν ορισμένα από εκείνα που είσαι σίγουρη πως θα απολαύσει το μωρό σου. Αν υπάρχει και κάτι νέο στο τραπέζι, μπορεί και να το δοκιμάσει. Δεν χρειάζεται να ετοιμάσεις ένα χωριστό, ιδιαίτερο γεύμα για το μωρό σου. Μπορείς πάντα να κρατήσεις για το μωρό σου μια μερίδα υγιεινών τροφών από το οικογενειακό μενού, την οποία θα κόψεις σε μικρές μπουκιές και θα αφήσεις χωρίς πρόσθετο αλάτι ή ζάχαρη.

Τι να μην κάνεις: μην προσφέρεις μόνο αλεσμένα φαγητά στο μικρό σου. Από την ηλικία αυτή, επιβάλλεται να δοκιμάσει πολλές διαφορετικές υφές. 

 

Τι να κάνεις: έχε ένα μπολ με φρούτα στο τραπέζι ώστε το μωρό σου να μπορεί να δείξει εύκολα κάτι που θα ήθελε να φάει.

Τι να μην κάνεις: μην χρησιμοποιείς το φαγητό ως ανταμοιβή για την καλή συμπεριφορά. Δωροδοκώντας το μωρό σου με ένα γλύκισμα για να τελειώσει τα λαχανικά του, μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να περιμένει πάντοτε να συμβεί αυτό.

 

Τι να κάνεις: άφησε το μωρό σου να σε ακούει να λες «χόρτασα» και να βλέπει ότι σταματάς να τρως. Δίδαξε στο μωρό σου πώς να εκφράζεται όταν χορταίνει—με λέξεις ή χειρονομίες—και σεβάσου αυτό που σου λέει, ακόμη κι αν δεν έχει αδειάσει το πιάτο του.

Τι να μην κάνεις: μην ανησυχείς υπερβολικά αν το μωρό σου δεν φάει πολύ σε ένα γεύμα. Αν πεινάει, θα το αναπληρώσει την επόμενη φορά.

 

Τι να κάνεις: προσπάθησε να προσθέτεις ένα νέο φρούτο ή λαχανικό τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα στα οικογενειακά γεύματα ώστε να ζήσετε μαζί αυτό το ταξίδι των νέων γεύσεων.

Τι να μην κάνεις: μην τα παρατάς! Μόνο και μόνο επειδή δεν άρεσε κάτι στο μωρό σου την πρώτη φορά, δεν σημαίνει πως δεν θα του αρέσει στο μέλλον.

 

Πηγές

 

Black MM, Aboud FE. Responsive feeding is embedded in a theoretical framework of responsive parenting. J Nutr 2011, 141(3): 490-4.

 

Dattilo AM Programming long-term health: Effect of parent feeding approaches on long-term diet and eating patterns. In: Early nutrition and long-term health, mechanisms, consequences and opportunities. Ed., Saavedra and Dattilo, Elsevier, 2017: 471-95.

 

Gregory JE, Paxton SJ, Brozovic AM. Maternal feeding practices predict fruit and vegetable consumption in young children. Results of a 12-month longitudinal study. Appetite 2011, 57(1):167-72.

 

Hart CN, Raynor HA, Jelalian E, et al The association of maternal food intake and infants’ and toddlers’ food intake. Child Care Health Dev 2010, 36(3):396-403.

 

Τελευταία αναθεώρηση: Μάρτιος 2018

Περισσότερα

Σχετικά
Οι μαμάδες κοιτάνε αυτό το άρθρο 0/5
avatar
Αναζήτηση

Ακόμη δεν βρήκες
αυτό που ψάχνεις;

Ψάξε τη νέα μας μηχανή αναζήτησης. Έχουμε πάντα κάτι για σένα.