Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Μοιράσου το Άρθρο
X
Η σημασία του σιδήρου στα παιδιά

Η σημασία του σιδήρου στα παιδιά

 

Ο σίδηρος είναι από τα πιο σημαντικά μεταλλικά στοιχεία για τον οργανισμό του ανθρώπου από τη βρεφική μόλις ηλικία.

Δευτέρα, Μάρτιος 13th, 2017

Ο σίδηρος είναι βασικό συστατικό της αιμοσφαιρίνης, μιας ουσίας που μεταφέρει οξυγόνο σε όλους τους ιστούς του σώματος. Χωρίς το οξυγόνο δε μπορεί να γίνει καμία λειτουργία στο σώμα μας από τη λειτουργία του μεταβολισμού μέχρι τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Ο σίδηρος παίζει και άλλο ένα σημαντικό ρόλο στο σώμα. Βοηθά στη καλή πνευματική ανάπτυξη του παιδιού και τη καλή λειτουργία του εγκεφάλου. Η έλλειψη σιδήρου μπορεί να επιφέρει κόπωση και αρνητική επίδραση στη συμπεριφορά του παιδιού, στη διάθεσή του, την προσοχή και την ικανότητα μάθησης.

Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό το παιδί να λαμβάνει επαρκή ποσότητα σιδήρου για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στους ραγδαίους ρυθμούς ανάπτυξης τόσο του σώματος όσο και του μυαλού.

Η φύση έχει προνοήσει για τη πρόσληψη σιδήρου από το βρέφος, γι αυτό και το μητρικό γάλα περιέχει επαρκείς ποσότητες για να καλύψουν τις ανάγκες του νεογέννητου, κάτι το οποίο δεν κάνει το αγελαδινό γάλα αφού περιέχει ελάχιστη ποσότητα σιδήρου.

Άλλες καλές πηγές σιδήρου για τα παιδιά είναι το κόκκινο κρέας και τα εμπλουτισμένα με σίδηρο τρόφιμα όπως τα βρεφικά γάλατα. Η μορφή του σιδήρου στα γάλατα αυτά πρέπει να είναι τέτοια που να εξασφαλίζεται η απορρόφηση του από τον οργανισμό.

Θα πρέπει να ξέρουμε ότι σίδηρο μπορούμε να λάβουμε από ζωικές πηγές (κρέας, κοτόπουλο, ψάρι) και από φυτικές πηγές (λαχανικά, όσπρια). Όμως να θυμάστε ότι ο φυτικός σίδηρος δεν απορροφάται το ίδιο εύκολα με το ζωικό. Επομένως ο καλύτερος τρόπος για να γεμίσουμε τις αποθήκες του οργανισμού μας με σίδηρο είναι να τον λάβουμε μέσα είτε από ζωικές πηγές είτε από εμπλουτισμένα τρόφιμα.

Η βιταμίνη C βοηθά ακόμη περισσότερο στη απορρόφηση του σιδήρου. Βιταμίνη C βρίσκεται σε λαχανικά και φρούτα όπως τα εσπεριδοειδή, η φράουλα, το ροδάκινο κ.α.

 

Ιωσήφ Αλεξανδρίδης, M.med.Sc
Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Περισσότερα

Nestlé Baby Club

Γίνε τώρα μέλος και μάθε ό,τι χρειάζεσαι για την εγκυμοσύνη και την ανάπτυξη του μωρού σου.

  • Κάνε την εγγραφή σου στο Nestlé Baby Club!
  • Λάβε Νewsletter για θέματα που σε ενδιαφέρουν!
  • Ενημερώσου άμεσα όταν υπάρχουν προωθητικές ενέργειες με δείγματα για να δοκιμάσεις τα προϊόντα μας.
  • Ενημερώσου άμεσα όταν υπάρχουν προωθητικές ενέργειες με κουπόνια και άλλες προσφορές.

Εγγραφή

Σχετικά