MyFeed Personalized Content
Άρθρο
Add this post to favorites

Δείτε πώς μπορείτε να απαλλαγείτε από τις ενοχές ως μαμά

Έχετε κουραστεί να νιώθετε ενοχές ως μαμά; Είναι απόλυτα φυσιολογικό και, ταυτόχρονα, καθόλου χρήσιμο αν βιώνετε πολλά άλλα συναισθήματα ως νέα μαμά. Δείτε παρακάτω πέντε κλασικές ενοχικές σκέψεις που κάνουν οι γονείς και πώς μπορείτε να τις ξεπεράσετε.

3 λεπτά ανάγνωση Μάιος 26, 2021
  • Απουσία αρχικού δεσμού με το μωρό. 

    Μπορεί να χρειαστείτε μερικές εβδομάδες, ή και μήνες, για να αναπτύξετε αυτόν τον ιδιαίτερο δεσμό με το νεογέννητο μωρό σας. Προσπαθήστε να αποβάλετε τις ενοχές και το άγχος. Είναι κάτι που θα συμβεί φυσικά με την πάροδο του χρόνου. Απολαύστε την επαφή δέρμα με δέρμα και κάντε μασάζ στο μωρό σας. Το τραγούδι και η αγκαλιά μπορούν επίσης να βοηθήσουν. 
  • Πίεση περί θηλασμού.

    Ο θηλασμός και το τάισμα με βρεφικό γάλα σε σκόνη είναι δύο θέματα που μπορούν να προκαλέσουν πολλές ενοχές. Για όποιον λόγο κι αν αισθάνεστε ενοχές –ενοχές επειδή δεν θηλάζετε, ενοχές επειδή χρησιμοποιείτε βρεφικό γάλα σε σκόνη ή ενοχές επειδή σταματήσατε να θηλάζετε– ή αν νιώθετε ότι έχετε αποτύχει επειδή δεν μπορείτε να θηλάσετε το μωρό σας, θα πρέπει να θυμάστε ότι αυτό που είναι σημαντικό είναι να είστε μια ικανοποιημένη και ευτυχισμένη νέα μαμά και το μωρό σας να λαμβάνει την τροφή που χρειάζεται. Επιλέξτε, λοιπόν, αυτό που είναι καταλληλότερο για εσάς και την κατάστασή σας. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστά τον αποκλειστικό θηλασμό για τους πρώτους έξι μήνες. Ωστόσο, αν δεν υπάρχει αυτή η επιλογή, το μωρό σας μπορεί να καλύψει όλες τις διατροφικές ανάγκες του με ένα βρεφικό γάλα σε σκόνη, εφόσον είναι απαραίτητο. 
  • Ενοχές εργαζόμενης μητέρας.

    Ο συνδυασμός της επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής αποτελεί πρόκληση για κάθε νέα μαμά και, γι’ αυτό, οι ενοχές είναι σύνηθες φαινόμενο. Όταν αρχίσετε να εξετάζετε τις επιλογές φύλαξης, εμπιστευτείτε τη διαίσθησή σας και κάντε την κατάλληλη επιλογή για εσάς και το μωρό σας. Μοιραστείτε τις δουλειές του σπιτιού με τον σύντροφό σας ή ζητήστε βοήθεια από συγγενείς και φίλους. Με αυτόν τον τρόπο, όταν θα επιστρέφετε στο σπίτι, θα μπορείτε να απολαμβάνετε την αγκαλιά του μωρού σας και την ώρα του μπάνιου αντί να τρέχετε να προλάβετε τα πάντα. Διαβάστε τις συμβουλές μας για την επιστροφή στη δουλειά μετά το μωρό. Θα σας βοηθήσουν να βρείτε τη σωστή ισορροπία. 
  • Αυτοφροντίδα για νέες μαμάδες. 

    Θα μοιραστούμε μαζί σας ένα μικρό μυστικό: δεν πειράζει, αν σκέφτεστε ότι χρειάζεστε ένα διάλειμμα από το μωρό σας! Αφιερώστε λίγο χρόνο στον εαυτό σας. Αν δώσετε προτεραιότητα στον εαυτό σας έναντι του μωρού σας μερικές φορές, δεν σημαίνει ότι συμπεριφέρεστε εγωιστικά. Κάντε γυμναστική, περάστε λίγο χρόνο με τους φίλους σας και αφιερώστε χρόνο στον σύντροφό σας. Όταν νιώθετε ξεκούραστη και λιγότερο αγχωμένη, θα είστε πιο χαρούμενη και θα έχετε περισσότερη ενέργεια. Θα είστε έτοιμη για τα πάντα!
  • Ο μύθος της τέλειας μαμάς.

    Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι: δεν υπάρχουν τέλειες μαμάδες. Φυσικά, θα κάνετε σχέδια κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας και θα ονειρεύεστε πώς θα είναι η ζωή σας όταν αποκτήσετε το μωρό σας. Στην πραγματικότητα, ωστόσο, δεν μπορείτε να προετοιμαστείτε για όσα θα επακολουθήσουν. Όλες οι νέες μαμάδες αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Γι’ αυτό, μην αισθάνεστε ενοχές επειδή δεν μπορείτε να ανταποκριθείτε στις προσδοκίες σας. Αφήστε στην άκρη τις εικόνες της τέλειας οικογένειας που βλέπετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και θα αισθανθείτε πολύ καλύτερα. Είναι βέβαιο.