MyFeed Personalized Content
Άρθρο
Add this post to favorites

Αντιμετώπιση της μελαγχολίας μετά τον τοκετό (baby blues)

Μετά τη γέννηση του μωρού σας, είναι εύκολο να παραμελήσετε τον εαυτό σας. Όμως, χαρούμενη μαμά σημαίνει χαρούμενο μωρό. Μάθετε τι μπορείτε να κάνετε για να διασφαλίσετε ότι δεν θα σας κυριεύσει η μελαγχολία μετά τον τοκετό (baby blues) ή το μεταγεννητικό άγχος.

3 λεπτά ανάγνωση Μάιος 24, 2021
  • Αν νιώθετε μελαγχολία μετά τον τοκετό, συζητήστε το θέμα με συγγενείς και φίλους σας. Πολλές γυναίκες βιώνουν τουλάχιστον κάποια συμπτώματα μελαγχολίας αμέσως μετά τον τοκετό. Τα συμπτώματα αυτά προκαλούνται από τις ξαφνικές ορμονικές αλλαγές που συντελούνται μετά τον τοκετό, σε συνδυασμό με το άγχος, την απομόνωση, την έλλειψη ύπνου και την κόπωση. Ίσως νιώθετε περισσότερο λυπημένη, συναισθηματικά φορτισμένη ή ευαίσθητη. 
  • Η μελαγχολία μετά τον τοκετό είναι απόλυτα φυσιολογική, αλλά αν τα συμπτώματά σας δεν υποχωρήσουν μετά από μερικές εβδομάδες ή αν επιδεινωθούν, ίσως υποφέρετε από επιλόχεια κατάθλιψη. Διαβάστε τη λίστα Ενδείξεις μελαγχολίας (baby blues) έναντι επιλόχειας κατάθλιψης για να μάθετε περισσότερα. 
  • Συζητήστε με άλλους νέους γονείς. Ίσως περνάνε κάτι παρόμοιο.
  • Δοκιμάστε να γίνετε μέλος μιας μεταγεννητικής ομάδας ή μιας ομάδας μαμάδων για να γνωρίσετε γονείς με παρόμοιες εμπειρίες.
  • Δοκιμάστε να επισκεφτείτε μια εξειδικευμένη καφετέρια όπου μπορείτε να θηλάσετε το μωρό σας με ασφάλεια.
  • Δοκιμάστε να παρακολουθήσετε μαθήματα με δραστηριότητες για μωρά ή να χρησιμοποιήσετε εφαρμογές όπως το MUSH (αν είναι διαθέσιμο στη χώρα σας) για να κάνετε καινούριους φίλους-γονείς. 
  • Αν νιώθετε μοναξιά, διαβάστε τη λίστα με τα 10 πράγματα που μπορείτε να κάνετε με το μωρό σας τα οποία θα προσφέρουν επίσης ικανοποίηση σε εσάς. 
  • Δοκιμάστε εφαρμογές όπως το Calm ή άλλες εφαρμογές διαλογισμού και ενσυνειδητότητας. 
  • Εξετάστε το ενδεχόμενο να απευθυνθείτε σε έναν επαγγελματία. Υπάρχουν ειδικοί που μπορούν να σας βοηθήσουν. Ρωτήστε τον γιατρό σας από πού πρέπει να ξεκινήσετε. 
  • Γυμναστείτε. Θα εκπλαγείτε από το πόσο μπορεί να ανεβάσει τη διάθεσή σας λίγη άσκηση.
  • Ακολουθήστε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή με ποικιλία. 
  • Προσπαθήστε να κάθεστε στον ήλιο, αλλά παράλληλα εξετάστε το ενδεχόμενο να πάρετε ένα καθημερινό συμπλήρωμα με 10 μικρογραμμάρια βιταμίνης D.  
  • Προσπαθήστε να βρίσκετε χρόνο για τα απλά πράγματα, όπως να κάνετε ένα μπάνιο και να φτιάξετε τα μαλλιά σας. Μπορεί πραγματικά να κάνουν μεγάλη διαφορά. 
  • Κρατήστε ένα ημερολόγιο όπου θα καταγράφετε τη διάθεσή σας. Σημειώνοντας τα συναισθήματά σας σε καθημερινή βάση, θα μπορέσετε να αντιληφθείτε τι σας κάνει χαρούμενη και τι όχι. 
  • Δείξτε μεγαλύτερη επιείκεια στον εαυτό σας. Κάνετε ό,τι καλύτερο μπορείτε. Δεν χρειάζεται να είστε τέλεια.  
  • Ζητήστε βοήθεια από φίλους και συγγενείς. Αν λιγοστέψουν οι δουλειές που πρέπει να κάνετε μέσα στην ημέρα, μπορεί να αισθανθείτε πολύ καλύτερα.