Μοιράσου το Άρθρο
X

17η εβδομάδα εγκυμοσύνης: Βρεφική ανάπτυξη και συμβουλές διατροφής

Το μικρούλι σου ζυγίζει περίπου 200γρ και θυμίζει όλο και περισσότερο «πραγματικό» μωρό. Διάβασε περισσότερα για αυτή την εβδομάδα παρακάτω.

Παρασκευή, Ιανουάριος 11th, 2019

ΒΡΕΦΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Όπως πάντα, συμβαίνουν πολλά αυτή τη βδομάδα. Το δέρμα του μωρού σου είναι ακόμα πολύ λεπτό και ημιδιαφανές, με μικρά αιμοφόρα αγγεία να φαίνονται κάτω από αυτό. Το έντερο του συνεχίζει να μεγαλώνει και έχει πάρει πλέον την μόνιμη θέση του στη κοιλιά του. Όλα είναι στη θέση τους.

ΤΟ ΣΩΜΑ ΣΟΥ

Σφίξε τα δόντια σου: Πολλές μεγαλύτερες γυναίκες λένε σε εγκυμονούσες γυναίκες ιστορίες για δόντια που πέφτουν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους. Σου έχουμε καλά νέα: Αυτά όλα είναι ιστορίες από τα παλιά και δεν έχουν καμία σχέση με το τι συμβαίνει πραγματικά! Σε μερικές γυναίκες αρχίζει να φουσκώνει η κοιλιά τους. Αν είσαι πολύ αδύνατη ή αν αυτό δεν είναι το πρώτο σου μωρό είναι πιθανόν να φαίνεται κάτι. Σε άλλες γυναίκες δεν μπορείς να καταλάβεις αν είναι έγκυες απλά κοιτώντας τες. Σε αυτή τη φάση, τα παντελόνια και οι φούστες αρχίζουν να δυσκολεύουν στο κούμπωμα και η μέση του παντελονιού σου δεν διακρίνεται εύκολα.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Η ικανοποίηση της ανάγκης σου για ζάχαρη απαιτεί μεγαλύτερη δημιουργικότητα από ότι συνήθως ειδικότερα αν η δικιά σου είναι εντονότερη. Δεν είναι κακό να τρως γλυκά, αρκεί να μην το παρακάνεις. Για να ευχαριστήσεις την ανάγκη σου για κάτι γλυκό και παράλληλα να καλύπτονται οι διατροφικές σου ανάγκες, προτίμησε φρέσκα φρούτα, επιδόρπια με γάλα, σκέτο γιαούρτι και αποξηραμένα φρούτα. Ο αυτοέλεγχος είναι το κλειδί. Αντί για παγωτό, μπορείς να απολαύσεις σορμπέ ή παγωμένο γιαούρτι με λιγότερη ζάχαρη.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Τα τεχνητά γλυκαντικά, γνωστά και ως «μη θρεπτικά γλυκαντικά», «υποκατάστατα ζάχαρης» ή «γλυκαντικά χωρίς θερμίδες», περιλαμβάνουν συνήθως ασπαρτάμη, σουκραλόζη, ακεσουλφάμη Κ, σακχαρίνη και αλκοόλες ζάχαρης (π.χ. ξυλιτόλη), καθώς και ενώσεις φυτικής προέλευσης (π.χ. γλυκοζίτες στεβιόλης). Αν και παρατηρείται αυξανόμενη κατανάλωση από εγκυμονούσες γυναίκες το μακροπρόθεσμο αντίκτυπό στην υγεία αμφισβητείται. Ορισμένοι ειδικοί στη διατροφή θεωρούν πως σε αποδεχτά όρια πρόσληψης, αυτού του είδους τα γλυκαντικά είναι ασφαλή για τις γυναίκες και το αγέννητο μωρό τους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Άλλα στοιχεία δείχνουν πως η έκθεση σε τεχνητά γλυκαντικά ίσως να επηρεάσουν αρνητικά τη διαμόρφωση του σώματος και τη καρδιομεταβολική υγεία. Ως εκ τούτου, συμβουλέψου τον ιατρό σου για τις τελευταίες ενημερώσεις πάνω στα τεχνητά γλυκαντικά και στη περίπτωση που θες να τα συμπεριλάβεις στη διατροφή σου.

Περισσότερα

Επίλεξε μια συγκεκριμένη εβδομάδα

Σχετικά
Αξιολογήσεις Άρθρου
Αναζήτηση

Ακόμη δεν βρήκες
αυτό που ψάχνεις;

Ψάξε τη νέα μας μηχανή αναζήτησης. Έχουμε πάντα κάτι για σένα.