MyFeed Personalized Content
Συμβουλές διατροφής
Add this post to favorites

Γιατί τα νήπια πρέπει να τρώνε ενδιάμεσα στα γεύματα

Το ήξερες; Τα παιδιά νηπιακής ηλικίας μπορούν να λαμβάνουν έως και 25% των θερμίδων που χρειάζονται από σνακ.

3 λεπτά ανάγνωση Ιαν. 13, 2022

Καθώς το παιδί γίνεται ολοένα και πιο δραστήριο, χρειάζεται και την κατάλληλη ποσότητα ενέργειας για να αντεπεξέλθει. Ωστόσο, η κοιλίτσα των παιδιών νηπιακής ηλικίας είναι ακόμα σχετικά μικρή, γι’ αυτό ίσως έχει ανάγκη να τρώει και ενδιάμεσα στα κυρίως γεύματα, ώστε να λαμβάνει τα θρεπτικά συστατικά και τις θερμίδες που χρειάζεται.

 

Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα, το 40% των τροφών που καταναλώνουν τα νήπια προέρχεται από σνακ και όχι από γεύματα. Όταν επιλέγεις σνακ, προσπάθησε να προσφέρεις μια ποικιλία υγιεινών τροφίμων, που περιέχουν βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και άλλα θρεπτικά συστατικά που είναι σημαντικά για το παιδάκι σου. 

 

Μικρογεύματα με μεγάλη αξία

Παρ’ όλο που τα παιδιά νηπιακής ηλικίας μπορούν να λαμβάνουν το ένα τέταρτο των θερμίδων τους από σνακ, δεν αποτελούν όλα τα σνακ υγιεινές επιλογές. Προσπάθησε να τα βλέπεις ως μικρογεύματα. Αντιμετώπισέ τα όπως και τα κυρίως γεύματα, φροντίζοντας να συμπεριλαμβάνεις τρόφιμα από διαφορετικές ομάδες τροφίμων και να εισάγεις νέα τρόφιμα με την κατάλληλη υφή. 

 

Τα μικρογεύματα μπορούν να έχουν διάφορες μορφές, από απλά φρεσκοκομμένα φρούτα ή λαχανικά, μέχρι σάντουιτς και ζυμαρικά που περίσσεψαν από το κυρίως γεύμα. Το βασικό είναι να αποφύγεις τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και αλάτι, όπως τα κλασικά σνακ που έχουμε όλοι στο μυαλό μας, είτε είναι γλυκά είτε αλμυρά. Αντιθέτως, δώσε βαρύτητα σε άλλες επιλογές που περιέχουν τις βιταμίνες και τα μεταλλικά στοιχεία που χρειάζεται ένα παιδί νηπιακής ηλικίας από τη διατροφή του. Αυτά είναι τα θρεπτικά συστατικά που θα υποστηρίξουν την υγιή ανάπτυξή του. Για παράδειγμα, τα μικρογεύματα που βασίζονται σε γαλακτοκομικά προϊόντα προσφέρουν ασβέστιο, που είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη των οστών. Ο σίδηρος, ένα θρεπτικό συστατικό που είναι κρίσιμο για την ανάπτυξη του εγκεφάλου, μπορεί να καταναλωθεί μέσα από μικρά κομμάτια μαγειρεμένου κρέατος, εμπλουτισμένο ψωμί και δημητριακά ή αποξηραμένα φρούτα.

 

Η κατανάλωση υγιεινών σνακ μπορεί επίσης να βοηθήσει το παιδί σου να αποκτήσει αυτονομία στο φαγητό. Δες το σαν μια ακόμα ευκαιρία να δοκιμάσει το παιδί νέες γεύσεις και υφές και να καλλιεργήσει τον ενθουσιασμό του για τα υγιεινά τρόφιμα. Αναζητάς έμπνευση; 

 

Πηγές

 

Campbell KL, Babiarz A, Wang Y, et al. Factors in the home environment associated with toddler diet: an ecological momentary assessment study. Public Health Nutr 2018, 21(10):1855-64.doi:10.1017/S1368980018000186

 

Deming D, Reidy K, Fox MK, et al. Cross-sectional analysis of eating patterns and snacking in the US Feeding Infants and Toddler Study 2008. Public Health Nutr 2017, doi:10.1017/S136898001700043X

 

Duyff, RL (2017). Academy of Nutrition and Dietetics. Complete food and nutrition guide (5th ed.). Boston, MA: Houghton Mifflin Harcourt.

 

Shelov SP & Altmann TR (Eds.). (2009). American Academy of Pediatrics. The complete and authoritative guide Caring for your baby and young child birth to age 5 (5th ed.). USA: Bantam Books.

 

https://www.healthychildren.org/English/ages- stages/toddler/nutrition/Pages/Selecting-Snacks-for- Toddlers.aspx (Πρόσβαση στις 8 Αυγούστου 2018)

 

Τελευταία αναθεώρηση: Ιούλιος 2018