MyFeed Personalized Content
Συμβουλές διατροφής
Add this post to favorites

Γιατί η πατρότητα ξεκινά πριν από τη σύλληψη

Το ήξερες; Η διατροφή και ο τρόπος ζωής του συντρόφου σου μπορούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο στη σύλληψη του μελλοντικού μωρού σας.

4 λεπτά ανάγνωση Ιαν. 17, 2022

Όταν αναφερόμαστε στη διατροφή για μια υγιή εγκυμοσύνη, οι μαμάδες τείνουν να βρίσκονται στο επίκεντρο της προσοχής. Ωστόσο, προκύπτουν διαρκώς περισσότερα στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν ότι ο τρόπος ζωής και το βάρος του μπαμπά μπορούν επίσης να αποτελέσουν παράγοντα γονιμότητας.

Η διατροφή των μελλοντικών μπαμπάδων

Οι υπέρβαροι άνδρες είναι πιθανότερο να έχουν χαμηλότερη ποσότητα σπέρματος σε σχέση με τους άνδρες που διατηρούν ένα υγιές βάρος. Επιπλέον, νέες έρευνες δείχνουν ότι η απώλεια βάρους μπορεί να έχει θετική επίδραση στο σπέρμα του άνδρα. Η ποιότητα της διατροφής του πατέρα έχει επίσης σημασία. Μέχρι πρότινος πιστεύαμε ότι μερικά θρεπτικά στοιχεία όπως το φολικό οξύ ήταν σημαντικά μόνο για τις μητέρες. Ωστόσο, οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι και οι άνδρες ενδέχεται να χρειάζονται βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία που θα βοηθήσουν στη σύλληψη. «Μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά που παρέχει φυτικές ίνες, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά μπορεί να είναι ευεργετική για τη γονιμότητα τόσο της μητέρας όσο και του πατέρα» υποστηρίζει ο Δρ Robert DiGregorio, D.O., Επικεφαλής Παγκόσμιων Κανονιστικών Υποθέσεων στη Nestlé Nutrition. 

Η διατροφή για ένα σώμα έτοιμο για τη φιλοξενία ενός μωρού

Φυσικά, δεν έχουν όλα να κάνουν με τον πατέρα. Οι τροφές που καταναλώνεις και πόσο ζυγίζεις μπορεί επίσης να επηρεάσουν τις πιθανότητές σου να μείνεις έγκυος. Σύμφωνα με έρευνες, οι μέλλουσες μαμάδες μπορούν να επηρεάσουν τη γονιμότητά τους διατηρώντας ένα υγιές βάρος και προσέχοντας τη διατροφή τους. Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε φυτικές πρωτεΐνες, όπως φασόλια, και υγιή λιπαρά, όπως ελαιόλαδο, μπορεί να παίξει κάποιο ρόλο. Η επιλογή σύνθετων υδατανθράκων αντί για ραφιναρισμένες ή υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη τροφές μπορεί να συμβάλει στη διατήρηση του σακχάρου του αίματος σταθερού, κάτι που επίσης μπορεί να αποτελέσει παράγοντα γονιμότητας.

«Μια άλλη μελέτη υποστήριξε ότι οι γυναίκες που παίρνουν πολυβιταμίνες με φολικό οξύ τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα έχουν μικρότερες πιθανότητες υπογονιμότητας λόγω διαταραχών ωορρηξίας, κάτι που είναι σημαντικό όταν θέλεις να συλλάβεις», εξηγεί ο Δρ DiGregorio.

Η υιοθέτηση μιας υγιούς διατροφής μπορεί επίσης να διασφαλίσει ότι μετά τη σύλληψη, το μωρό θα έχει όλα τα θρεπτικά στοιχεία που είναι απαραίτητα για μια υγιή ανάπτυξη προτού ακόμα μάθεις ότι είσαι έγκυος. «Όταν σκεφτόμαστε να κάνουμε οικογένεια, η υιοθέτηση μιας υγιεινής διατροφής και η απόκτηση ενός υγιούς βάρους και για τους δύο γονείς είναι μια πολύ καλή αρχή», συμβουλεύει ο Δρ DiGregorio.

 

Πηγές

Braga D, Halpern G, Figueira R et al. Food intake and social habits in male patients and its relationship to intracytoplasmic sperm injection outcomes. Fertil Steril 2012; 97:53-9.

Chavarro JE, Rich-Edwards JW, Rosner BA et al. Diet and lifestyle in the prevention of ovulatory disorder infertility.  Obstet Gynecol 2007; 110:1050-8.

Chavarro JE, Rich-Edwards JW, Rosner BA et al. Dietary fatty acid intakes and the risk of ovulatory infertility. Am J Clin Nutr 2007; 85:231-7.

Chavarro JE, Rich-Edwards JW, Rosner BA et al. Protein intake and dietary infertility. Am J Obstet Gynecol 2008; 198(2):e1-210.e7.doi:10.1016.

Chavarro JE, Rich-Edwards JW, Rosner BA et al. Use of multivitamins, intake of B vitamins, and risk of ovulatory infertility. Fertil Steril 2008; 89:668-76.

Chavarro JE, Rich-Edwards JW, Rosner BA et al. A prospective study of dietary carbohydrate quantity and quality in relation to risk of ovulatory infertility. Eur J Clin Nutr 2009; 63:78-86.

Donkin I, Versteyhe S, Ingerslev et al.  Obesity and bariatric surgery drive epigenetic variation of spermatozoa in humans. Cell Metabol 2016; 23:369-78. 

Eslamian G, Amirjannati N, Rashidkhani B et al. Intake of food groups and idiopathic asthenozoospermia: a case-controlled study. Hum Reprod 2012; 27 (11):3328-36.

Gesink Law DC, Maclehose RF, Longnecker MP. Obesity and time to pregnancy. Hum Reprod 2007; 22 (2):414-20.

Hammoud A, Wilde N, Gibson M et al. Male obesity and alteration in sperm parameters. Fertil Steril 2008; 90:2222-5.

Mendiola J, Torres-Cantero A, Vioque J et al. A low intake of antioxidant nutrients is associated with poor semen quality in patients attending fertility clinics. Fertil Steril 2010; 93(4):1128-33.

Minguez-Alarcon L, Mendiola J, Lopez-Espin J et al. Dietary intake of antioxidant nutrients is associated with semen quality in young university students. Hum Reprod 2012; 27(9):2807-14.

Sermondade N, Faure C, Fezeu L et al. BMI in relation to sperm count: an updated systematic review and collaborative meta-analysis. Hum Reprod Update 2013; 19 (3): 221-31.

Sharma R, Biedenharn K, Fedor J et al. Lifestyle factors and reproductive health: taking control of your fertility. Reprod Biol Endocrinol 2013; doi:10.1186/1477-7827-11-66

van der Steeg JW, Steures P, Eijkemans JC et al. Obesity affects spontaneous pregnancy chances in subfertile, ovulatory women. Hum Reprod 2008; 21(2):324-8.

Wong WY, Zielhuis GA, Thomas CM et al. New evidence of the influence of exogenous and endogenous factors on sperm count in man. Eur J Obstet Gynecol Reprod Biol 2003; 110:49-54.

www.womenshealth.gov

 

Τελευταία αναθεώρηση: Αύγουστος 2016