Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Μοιράσου το Άρθρο
X
Ασκήσεις Kegel και τα οφέλη τους στην εγκυμοσύνη

Ασκήσεις Kegel και τα οφέλη τους στην εγκυμοσύνη

 

Είναι πολύ πιθανό να άρχισες να ενδιαφέρεσαι για τις ασκήσεις Kegel επειδή είσαι έγκυος και θέλεις να προετοιμάσεις το πυελικό σου έδαφος για την εγκυμοσύνη, τον τοκετό και τη λοχεία. Αυτό είναι υπέροχο! Αλλά αυτό που ίσως δεν γνωρίζεις είναι ότι οι ασκήσεις Kegel για γυναίκες αποδεικνύονται πολύ ωφέλιμες για κάθε στιγμή της ζωής τους και σε οποιαδήποτε ηλικία.

Τρίτη, Ιανουάριος 16th, 2018

Τι είναι οι ασκήσεις Kegel;

Για την ενημέρωσή σου, πρώτα απ' όλα, πρέπει να αναφέρουμε το δημιουργό αυτών των ασκήσεων, τον Δρ. Arnold Kegel και να ταξιδέψουμε πίσω στη δεκαετία του '40. Ο Δρ. Arnold Kegel ανέπτυξε μια σειρά ασκήσεων που βασίζονται στην εκούσια συστολή των μυών του πυελικού εδάφους, σκοπός των οποίων ήταν να ελέγξει την ακράτεια ούρων.

Αργότερα παρατηρήθηκε ότι ήταν επίσης πολύ ωφέλιμες για την προετοιμασία του πυελικού εδάφους στην περίοδο της εγκυμοσύνης, τον τοκετό και τη λοχεία.

 

Ποια είναι τα οφέλη των ασκήσεων Kegel για τις γυναίκες;

  • Αυξάνουν την ανθεκτικότητα των περιγεννητικών μυών, που είναι υπεύθυνοι για τη στήριξη της ουροδόχου κύστης, του κόλπου, της μήτρας και του ορθού.
  • Ανακουφίζουν από οσφυϊκούς και πυελικούς πόνους που προκαλούνται από την περιορισμένη δραστηριότητα σε αυτή την περιοχή.
  • Διευκολύνουν τον τοκετό, επειδή οι μύες είναι πιο δυνατοί για να δώσουν ώθηση.
  • Βοηθούν στην πρόληψη και διόρθωση της ακράτειας ούρων, τόσο από προσπάθεια όσο και από επιτακτική ανάγκη για ούρηση.
  • Επιταχύνουν τη διαδικασία αποκατάστασης του μυϊκού τόνου του πυελικού εδάφους μετά τον τοκετό.
  • Αποτρέπουν την πρόπτωση ή ρήξη του κόλπου.
  • Αυξάνουν τη σεξουαλική ευχαρίστηση και προλαμβάνουν ενοχλήσεις κατά τη σεξουαλική επαφή, εάν υπήρξε κάποιος τραυματισμός κατά τη διάρκεια του τοκετού.
  • Μειώνει την εμφάνιση των αιμορροΐδων, αυξάνοντας την κυκλοφορία του αίματος στο ορθό.

 

Ποια άλλα πλεονεκτήματα παρουσιάζουν οι ασκήσεις Kegel;

  • Είναι ασκήσεις που δε χρειάζονται καμία προσπάθεια, ούτε εγκαταστάσεις ή ειδικά όργανα για την εκτέλεσή τους.
  • Δεν είναι επώδυνες.
  • Μπορούν να γίνουν ανά πάσα στιγμή, ακόμα και όταν πίνεις τον καφέ σου ή περπατάς στο δρόμο, χωρίς κανείς να το αντιληφθεί.

 

Πώς πρέπει να γίνονται οι ασκήσεις Kegel για γυναίκες;

Οι ασκήσεις Kegel μπορούν να γίνουν σε οποιαδήποτε στάση, ξαπλωτή, καθιστή, όρθια ή στα τέσσερα.

Υπάρχουν διάφορες κινήσεις ή ασκήσεις που μπορούν να γίνουν, αλλά όλες βασίζονται στη συστολή των μυών του περινέου. Πρόκειται για την προσπάθεια σύσφιξης των μυών γύρω από τον κόλπο και τον πρωκτό, σαν να είχες επιθυμία να ουρήσεις ή να εκκενώσεις.

Για να ξεκινήσεις, μπορείς να εκτελέσεις αργές συσφίξεις, κρατώντας τες για λίγα δευτερόλεπτα, και στη συνέχεια να χαλαρώσεις (ποτέ δεν εκτελείς αντίστροφη δύναμη, προς τα έξω, απλά επιστρέφεις στη φυσική θέση). Κάνεις τις συσφίξεις εναλλάξ με άλλες πιο γρήγορες. Πολλοί φυσιοθεραπευτές συστήνουν τη λεγόμενη άσκηση "του ασανσέρ", η οποία έγκειται στη σύσφιξη των μυών ανά στάδια, παρόμοια με ένα ασανσέρ που ανεβαίνει σταματώντας για λίγα λεπτά σε κάθε όροφο, και ούτω καθεξής μέχρι τον ψηλότερο, και στη συνέχεια κατεβαίνει σταματώντας και πάλι σε κάθε όροφο. Ο σκοπός είναι ο έλεγχος των μυών αυτών, καθώς και της έντασης.

Για να εκτελέσεις αυτό το είδος ασκήσεων μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις μια μπάλα γυμναστικής, διότι σου επιτρέπει να αισθάνεσαι καλύτερα την επαφή του πυελικού εδάφους με την μπάλα, ώστε να έχεις μεγαλύτερη επίγνωση της περιοχής που θα δουλέψεις.

 

Πότε πρέπει να γίνονται οι ασκήσεις Kegel;

Οι ασκήσεις αυτές ενδείκνυνται καθόλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Και όχι μόνο στο συγκεκριμένο στάδιο της ζωής της γυναίκας, αλλά πάντα, ώστε να διατηρείται δυνατή αυτή η περιοχή. 48 ώρες μετά τον τοκετό, μπορείς να ξεκινήσεις ξανά τις ασκήσεις, εκτός εάν ο γιατρός ή φυσιοθεραπευτής σας έχει αντίθετη άποψη.

Περισσότερα

Σχετικά