Μοιράσου το Άρθρο
X

3η εβδομάδα εγκυμοσύνης: Η ανάπτυξη του μωρού και συμβουλές διατροφής

Μόλις ξεκίνησες το ταξίδι σου. Δεν μπορείς να δεις τίποτα μέχρι στιγμής, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν συμβαίνουν πολλά πράγματα συγχρόνως μέσα σου.

Κυριακή, Φεβρουάριος 10th, 2019

ΒΡΕΦΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Η καρδιά του μωρού σου ήδη χτυπάει! Ένα μικρό σποράκι, ο εμβρυικός δίσκος που αυτή τη στιγμή είναι το μωρό σου αποτελείται ήδη από τρία κυτταρικά στρώματα τα οποία θα σχηματίσουν τα διαφορά μέρη του σώματος του. Η επιστήμη είναι αληθινά αξιοθαύμαστη -το εσωτερικό στρώμα, το ενδόδερμα δηλαδή, θα δημιουργήσει τα όργανα του πεπτικού συστήματος του μωρού σου, το συκώτι, το πάγκρεας και τα όργανα του αναπνευστικού του συστήματος. Το εξωτερικό στρώμα, το εξώδερμα, θα διαμορφώσει το νευρικό του σύστημα και τα διάφορα όργανα του, όπως επίσης και το δέρμα, τα νύχια και τα μαλλιά του. Το τρίτο στρώμα, θα πλάσει το μεγαλύτερο μέρος της σκελετικής δομής, της καρδίας, του ουροποιητικού συστήματος και των γεννητικών του οργάνων . Στη μέση του μεσοδέρματος βρίσκεται η νωτιαία χορδή η οποία θα χρησιμεύσει ως προσωρινή σπονδυλική στήλη και από την οποία θα προκύψουν το κεντρικό νευρικό σύστημα, ο εγκέφαλος και το κεφάλι του μωρού. Ο εμβρυικός δίσκος στην αρχή της εβδομάδας από 0,4 χιλιοστά περίπου, θα μεγαλώσει μέχρι και τα 1,5 έως 2,5 χιλιοστά μέχρι το τέλος της.

ΤΟ ΣΩΜΑ ΣΟΥ
Η περίοδος σου, δεν ήρθε όταν την περίμενες. Στην αρχή δεν προβληματίστηκες. Αλλά μετά…Λες; Αποφασίζεις λοιπόν, να κάνεις ένα τεστ εγκυμοσύνης και τελικά βγαίνει θετικό. Συγχαρητήρια! Μια θαυμάσια περιπέτεια πρόκειται να ξεκινήσει για εσένα, μια από τις καλύτερες της ζωής σου. Προφανώς, τίποτα δεν είναι εμφανές ακόμα αλλά αυτό δεν θα κρατήσει για πολύ.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Το να φροντίζεις τον εαυτό σου και το τι τρως είναι πιο σημαντικό από κάθε άλλη φορά. Μια ερώτηση που θα σου έρθει στο μυαλό είναι «Χρειάζεται να τρώω για δύο;» Όχι, οι εγκυμονούσες μητέρες δεν είναι ανάγκη «να τρώνε για δύο», δηλαδή να τρώνε διπλάσιες ποσότητες από αυτές που έχουν συνηθίσει. Αλλά εσύ, πρέπει να διαλέξεις τροφές υψηλής ποιότητας που θα περιέχουν όλα τα απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία. Δύο σημαντικά συστατικά για την ανάπτυξη του εμβρύου στα πρώιμα στάδια της εγκυμοσύνης είναι το φολικό οξύ και ο σίδηρος.

Το φολικό οξύ βοηθά στη μείωση του ρίσκου εμφάνισης σοβαρών γενετικών ανωμαλιών της σπονδυλικής στήλης και του εγκεφάλου η οποία ονομάζεται βλάβη του νευρικού σωλήνα. Συνδυαστικά, βοηθάει το σώμα να δημιουργεί καινούρια κύτταρα. Τα σκουρόχρωμα, τύπου φυλλώδη λαχανικά όπως το σπανάκι είναι εξαιρετικά πλούσια σε φολικό οξύ. Tα ξερά φασόλια και μπιζέλια, τα πορτοκάλια, τα δημητριακά και σιτηρά τα οποία είναι ενισχυμένα με φολικό οξύ, είναι επίσης μια καλή πηγή πρόσληψης του. Ο σίδηρος είναι ένα σημαντικό διατροφικό στοιχείο στο οποίο πρέπει να επικεντρωθείς κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αφού το σώμα σου το χρειάζεται περισσότερο από ότι συνήθως. H δημιουργία ενός μωρού προκαλεί αυξημένο όγκο αίματος εξαιτίας του σχηματισμού αποθεματικών του εμβρύου και του πλακούντα.

Ο σίδηρος βοηθά στη μεταφορά του οξυγόνου μέσα στο αίμα και είναι αναγκαίος για την διχοτόμηση των κυττάρων και για την ομαλή ανάπτυξη του μελλοντικού σου μωρού. Στις καλύτερες πηγές για πρόσληψη σιδήρου συμπεριλαμβάνονται οι ζωικές, όπως το κόκκινο κρέας, το ψάρι και τα πουλερικά. Τα ξερά φασόλια, μπιζέλια και φακές, το σπανάκι, αποξηραμένα φρούτα και ενισχυμένα σε σίδηρο δημητριακά πρωϊνού είναι εξίσου καλές πηγές για τη πρόσληψη σιδήρου. Φαγητά πλούσια σε βιταμίνη C όπως τα πορτοκάλια, οι ντομάτες και οι φράουλες θα βοηθήσουν το σώμα σου να απορροφήσει καλύτερα το σίδηρο από μη ζωικές πηγές. Σε κάθε περίπτωση, αν ανησυχείς πως δεν καλύπτονται οι διατροφικές σου ανάγκες, να συμβουλεύεσαι τον γιατρό σου πριν πάρεις οποιαδήποτε βιταμίνη ή συμπλήρωμα διατροφής.

3η εβδομάδα εγκυμοσύνης

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
Ορισμένες τροφές θα πρέπει να αποφεύγονται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Για παράδειγμα το ωμό ψάρι λόγω της πιθανής παρουσίας τοξινών, μπορεί να θεωρηθεί επικίνδυνο για το έμβρυο. Μάλλον πρέπει να αποχαιρετήσεις προσωρινά τα μύδια, τα ωμά στρείδια, το σούσι ακόμα και το σολομό. Το μισοψημένο κρέας, τα πουλερικά, τα ωμά και μισομαγειρεμένα αυγά μπορούν επίσης να περιέχουν βακτηρίδια που δύνανται να βλάψουν το μωρό που μεγαλώνει μέσα σου. Συνεπώς αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να πλένεις τα λαχανικά σου πολύ καλά και να αποφεύγεις τη μαγιονέζα ή τις σαλάτες με οποιαδήποτε σως ή dressing που περιλαμβάνουν ωμό αυγό

Περισσότερα

Επίλεξε μια συγκεκριμένη εβδομάδα

Σχετικά
Αξιολογήσεις Άρθρου
Αναζήτηση

Ακόμη δεν βρήκες
αυτό που ψάχνεις;

Ψάξε τη νέα μας μηχανή αναζήτησης. Έχουμε πάντα κάτι για σένα.