Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Μοιράσου το Άρθρο
X

Οι υδατάνθρακες

 

Οι υδατάνθρακες είναι απαραίτητοι κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, γιατί παρέχουν ενέργεια. Προσοχή όμως, δεν είναι όλα τα τρόφιμα που περιέχουν υδατάνθρακες εξίσου ωφέλιμα. Μάθε να τα ξεχωρίζεις και να τα εντάσεις σωστά στην καθημερινή σου διατροφή.

Τρίτη, Φεβρουάριος 2nd, 2016

Σε τι χρησιμεύουν οι υδατάνθρακες;

Οι υδατάνθρακες είναι, μαζί με τα λιπίδια, οι κύριες πηγές ενέργειας για εσένα και το μωρό σου. Όταν η ποσότητά τους είναι ανεπαρκής, είναι πιθανό να εμφανίζονται εξάντληση, κόπωση και λιγούρες καθ' όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Κατά τη διάρκεια του δεύτερου και του τρίτου τριμήνου, οι ανάγκες σε ινσουλίνη είναι δύο με τρεις φορές μεγαλύτερες από το κανονικό, υπό την επίδραση των ορμονών της εγκυμοσύνης, που προκαλούν σε ένα βαθμό αντίσταση. Όμως, η ινσουλίνη παίζει πολύ σημαντικό ρόλο: Αυτή επιτρέπει στο σώμα να χρησιμοποιεί τους υδατάνθρακες, κυρίως μετατρέποντάς τους, για να αποθηκευτούν στον λιπώδη ιστό, και έτσι η γλυκόζη διατηρείται σε φυσιολογικά επίπεδα. Όταν το πάγκρεας δεν μπορεί να παραγάγει αυτή την επιπλέον ποσότητα ινσουλίνης, εμφανίζεται μια μορφή διαβήτη που διαρκεί μόνο κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης: ο διαβήτης κύησης ή διαβήτης της εγκυμοσύνης. Όταν μια γυναίκα πάσχει από διαβήτη κύησης, πρέπει να ακολουθήσει ειδικό πρόγραμμα διατροφής.

Στο πιάτο μου

Υπάρχουν δύο τύποι υδατανθράκων:

  • Τα προϊόντα με γλυκιά γεύση: ζάχαρη, μέλι, μαρμελάδες, σοκολάτα, καραμέλες, γλυκά, αλλά και φρούτα. Τα περισσότερα περιέχουν απλά σάκχαρα, που απορροφώνται αρκετά γρήγορα από τον οργανισμό.
  • Οι αμυλούχες τροφές (ζυμαρικά, ρύζι, πατάτες), τα δημητριακά (σιτάρι, πλιγούρι) και τα όσπρια (φακές, κόκκινα φασόλια, ρεβίθια), που περιέχουν περισσότερα σύνθετα σάκχαρα, τα οποία συμβάλλουν στο αίσθημα κορεσμού, γιατί αφομοιώνονται πιο αργά. Μέσα σε αυτή την οικογένεια, δεν έχουν όλες οι τροφές την ίδια αξία.

Το ήξερες; Οι διαφορετικές πηγές πρωτεϊνών δεν περιέχουν όλες το ίδιο είδος λιπιδίων. Να προτιμάς τα ωμέγα-3, που συμβάλλουν στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του εμβρύου και εμποδίζουν την εμφάνιση επιλόχειου μελαγχολίας. Υπάρχουν κυρίως στα παχιά ψάρια: Στα σκουμπριά, στις σαρδέλες, στον τόνο, στον σολομό.

Περισσότερα

Nestlé Baby Club

Γίνε τώρα μέλος και μάθε ό,τι χρειάζεσαι για την εγκυμοσύνη και την ανάπτυξη του μωρού σου.

  • Κάνε την εγγραφή σου στο Nestlé Baby Club!
  • Λάβε Νewsletter για θέματα που σε ενδιαφέρουν!
  • Δοκίμασε δείγματα των προϊόντων μας (για γονείς με παιδιά από 6 μηνών και πάνω).
  • Λάβε προσφορές και κουπόνια (για γονείς με παιδιά από 6 μηνών και πάνω).

Εγγραφή

Σχετικά