Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Μοιράσου το Άρθρο
X

Οι πρωτεΐνες

 

Οι πρωτεΐνες παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, γιατί συμβάλλουν στην ανάπτυξη του μωρού. Πρέπει να καταναλώνω περισσότερες πρωτεΐνες κατά τη διάρκεια αυτών των εννέα μηνών και αν ναι, ποιες είναι οι καλύτερες πηγές;

Τρίτη, Φεβρουάριος 2nd, 2016

Σε τι χρησιμεύουν οι πρωτεΐνες;

Οι πρωτεΐνες είναι σημαντικές για τη δημιουργία και την ανανέωση των κυττάρων. Συνολικά, καθ΄όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης θα χρησιμοποιήσεις 925 g πρωτεϊνών. Για να πάρεις μια ιδέα, αυτό αντιστοιχεί, για παράδειγμα, σε περισσότερα από 3 κιλά φιλέτου (κατανεμημένα, φυσικά, σε όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης)! Από τις πρώτες εβδομάδες της εγκυμοσύνης, το σώμα της μαμάς προσαρμόζεται, για να διατηρήσει αυτό το απόθεμα και να δημιουργήσει απόθεμα με ό,τι χρειάζεται για το έμβρυο. Η ποσότητα πρωτεϊνών που χρησιμοποιεί το μωρό αυξάνεται με το πέρασμα των μηνών: 0,7 g/ημέρα το πρώτο τρίμηνο, 3 g/ημέρα το δεύτερο τρίμηνο και 6 g/ημέρα το τρίτο τρίμηνο.

Στο πιάτο μου

Μια πλούσια και ισορροπημένη διατροφή σου επιτρέπει να καλύψεις με φυσικό τρόπο τις ανάγκες σου σε πρωτεΐνες (περίπου 60 g/ημέρα). Εάν καταναλώσεις μεγάλη ποσότητα, θα απορριφθεί φυσιολογικά. Προσοχή όμως, αυτό δεν ισχύει για τις θερμίδες ή τα λιπίδια που περιείχαν τα δύο τεράστια φιλέτα που μόλις καταβρόχθισες! Μια σωστή κατεύθυνση λοιπόν θα ήταν να περιορίσεις τις υπερβολές.

Υπάρχουν δύο τύποι πρωτεϊνών:

  • Οι ζωικές πρωτεΐνες, που υπάρχουν στο κρέας, στο ψάρι, στα αυγά, στο γάλα και στα γαλακτοκομικά.
  • Οι φυτικές πρωτεΐνες, που προέρχονται από τα δημητριακά (ρύζι, σιτάρι, καλαμπόκι, βρώμη, κριθάρι) και τα όσπρια (σόγια, φακές, κουκιά, ξερά φασόλια). Οι φυτικές πρωτεΐνες ονομάζονται «ατελείς», γιατί δεν περιέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα, σε αντίθεση με τις ζωικές πρωτεΐνες.

Έτσι, τα όσπρια είναι φτωχά σε μεθειονίνη, αλλά πλούσια σε λυσίνη. Για τα δημητριακά ισχύει το αντίστροφο. Εάν συνδυάσουμε αυτά τα δύο, αλληλοσυμπληρώνονται! Η σωστή αναλογία: 2/3 δημητριακά και 1/3 όσπρια.

Γνώριζες ότι τα τρόφιμα που περιέχουν πρωτεΐνες συχνά περιέχουν και λιπαρά. Η ποιότητα όμως αυτών των λιπαρών διαφέρει. Να προτιμάς τα ωμέγα-3, που συμβάλλουν στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του εμβρύου. Θα τα βρεις κυρίως στα παχιά ψάρια: Στα σκουμπριά, στις σαρδέλες, στον τόνο, στον σολομό.

Περισσότερα

Nestlé Baby Club

Γίνε τώρα μέλος και μάθε ό,τι χρειάζεσαι για την εγκυμοσύνη και την ανάπτυξη του μωρού σου.

  • Κάνε την εγγραφή σου στο Nestlé Baby Club!
  • Λάβε Νewsletter για θέματα που σε ενδιαφέρουν!
  • Δοκίμασε δείγματα των προϊόντων μας (για γονείς με παιδιά από 6 μηνών και πάνω).
  • Λάβε προσφορές και κουπόνια (για γονείς με παιδιά από 6 μηνών και πάνω).

Εγγραφή

Σχετικά