Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Μοιράσου το Άρθρο
X

Οι μικροενοχλήσεις της εγκυμοσύνης

 

Εγκυμοσύνη: Μου είχαν πει ότι θα είναι μία περίοδος μεγάλης ευτυχίας… Κανείς όμως δεν μου είπε για όλες αυτές τις μικροενοχλήσεις! Ναυτίες, δυσκοιλιότητα, κράμπες… και άλλα ακόμα! Αναζητάς απελπισμένα κόλπα για μία ομαλή εγκυμοσύνη…

Τρίτη, Φεβρουάριος 2nd, 2016

Από τις πρώτες εβδομάδες ο οργανισμός αναδιοργανώνεται, τα επίπεδα ορμονών αυξάνονται, το σώμα αλλάζει… Αποτέλεσμα: Οι περισσότερες γυναίκες νιώθουν μικροενοχλήσεις που θα περιοριστούν με το πέρασμα των μηνών, γιατί θα συνηθίσει ο οργανισμός. Ορισμένες συμβουλές για να ξεπεράσεις αυτό το στάδιο!

Πρωινές ναυτίες και εμετοί:

Το πρώτο τρίμηνο, η αύξηση των ορμονών (προγεστερόνη και οιστρογόνο) αλλάζει τα γούστα σου και οξύνει την όσφρησή σου. Αυτές οι αλλαγές προκαλούν συχνά πρωινές ναυτίες και εμετούς σε πολλές γυναίκες. Μάλιστα είναι συχνά ένα από τα πρώτα σημάδια της εγκυμοσύνης! Το άγχος παίζει επίσης σημαντικό ρόλο σε αυτήν την υπερευαισθησία, ενώ σε αυτό προστίθεται και η μεγαλύτερη τάση για υπογλυκαιμία και η επιβράδυνση της πέψης.

Λύσεις:

  • Τρώγε τρία κανονικά γεύματα την ημέρα και ένα με δύο ενδιάμεσα ισορροπημένα γεύματα.
  • Για το πρωινό προτίμησε τους σύνθετους υδατάνθρακες (δημητριακά, ψωμί, κ.λπ.)
  • Απόφυγε τις λιπαρές τροφές που χωνεύονται δύσκολα, καθώς και το ανθρακούχο νερό.
  • Τρώγε αργά και με ηρεμία, και μετά το φαγητό ξεκουράσου για λίγο για να χωνέψεις σωστά. Ή ακόμη, κοιμήσου για λίγο, αν έχεις υπνηλία.
  • Ξεκουράσου και προσπάθησε να χαλαρώσεις!

Τα προβλήματα δυσπεψίας:

Η δυσκοιλιότητα, το πρήξιμο, η ξινίλα και οι καούρες στο στομάχι είναι συνηθισμένα προβλήματα για πολλές μέλλουσες μαμάδες! Προκαλούνται από τις ορμόνες και πιο συγκεκριμένα από την προγεστερόνη που έχει την τάση να κάνει τους μύες του πεπτικού σωλήνα να τεμπελιάζουν, καθώς και από τη μήτρα που, όσο αναπτύσσεται, συμπιέζει τα υπόλοιπα όργανα.

Για να αποφύγεις το πρήξιμο:

  • Απόφυγε τα προϊόντα που δημιουργούν ζύμωση, όπως τα λάχανα, ή που προκαλούν πρήξιμο, όπως το ανθρακούχο νερό.
  • Μοίρασε τα γεύματά σου, έστω και αν αυτό σημαίνει να τρως πολλά μικρά γεύματα την ημέρα.
  • Τρώγε με ηρεμία.

Για να αποφύγεις τη δυσκοιλιότητα:

  • Προτίμησε τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε ίνες: Πράσινα λαχανικά, φρούτα, πλήρη δημητριακά και αμυλούχα προϊόντα ολικής άλεσης (ζυμαρικά, ρύζι…), τρώγε λίγα ξερά δαμάσκηνα ή αποξηραμένα φρούτα.
  • Ασκήσου λίγο: Τουλάχιστον 30 λεπτά περπάτημα την ημέρα.
  • Πίνε πολύ νερό, 1,5l την ημέρα.

Για να αποφύγεις τις ξινίλες:

  • Μην τρως πολύ λιπαρές τροφές.
  • Απόφυγε να ξαπλώνεις μετά τα γεύματα.
  • Μην σκύβεις συχνά: Υπάρχει κίνδυνος να πιεστεί ακόμη περισσότερο το στομάχι.
  • Ο γιατρός σου μπορεί επίσης να σου γράψει κατάλληλα φάρμακα: Μην διστάσεις να του μιλήσεις.
  • Προτίμησε τα προϊόντα που είναι πλούσια σε μεταλλικά άλατα (ασβέστιο, μαγνήσιο) και σε βιταμίνες της ομάδας Β: Φρέσκα φρούτα και λαχανικά, γαλακτοκομικά προϊόντα, κακάο, αμύγδαλα, φουντούκια, κ.λπ. Προτίμησε επίσης εμφιαλωμένα νερά πλούσια σε μαγνήσιο (π.χ. Contrex). Άλλο συχνό φαινόμενο στις εγκύους: Υπερβολική σιελόρροια, η οποία συνδέεται συχνά με τον ερεθισμό του νεύρου που διεγείρει τους σιαλογόνους αδένες και ενισχύεται με το άγχος. Για να λύσεις το πρόβλημα, χαλάρωσε! Μπορείς επίσης να δοκιμάσεις την ομοιοπαθητική και τον βελονισμό.

Περισσότερα

Nestlé Baby Club

Γίνε τώρα μέλος και μάθε ό,τι χρειάζεσαι για την εγκυμοσύνη και την ανάπτυξη του μωρού σου.

  • Κάνε την εγγραφή σου στο Nestlé Baby Club!
  • Λάβε Νewsletter για θέματα που σε ενδιαφέρουν!
  • Δοκίμασε δείγματα των προϊόντων μας (για γονείς με παιδιά από 6 μηνών και πάνω).
  • Λάβε προσφορές και κουπόνια (για γονείς με παιδιά από 6 μηνών και πάνω).

Εγγραφή

Σχετικά