Μοιράσου το Άρθρο
X
Ρώτησε το διατροφολόγο μας
Μόνο για μέλη του club
Λύσε όλες σου τις απορίες για τη διατροφή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, του θηλασμού αλλά και για τη διατροφή του μωρού σου, εδώ.

10η Εβδομάδα Κύησης

Έφτασες κιόλας στη 10η εβδομάδα κύησης. Άλλες 29 σου έμειναν μέχρι να κρατήσεις το μωρό στην αγκαλιά σου.

Κυριακή, Φεβρουάριος 3rd, 2019

Ρώτησε το διατροφολόγο μας
Μόνο για μέλη του club
Λύσε όλες σου τις απορίες για τη διατροφή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, του θηλασμού αλλά και για τη διατροφή του μωρού σου, εδώ.

Η ανάπτυξη του μωρού:

Στη 10η εβδομάδα κύησης, το μωρό σου μοιάζει πλέον με ανθρώπινο πλάσμα. Το πρόσωπό του είναι επιτέλους διαμορφωμένο και όλα είναι στη θέση τους. Το κεφάλι του, αν και παραμένει τεράστιο συγκριτικά με το σώμα του, μπορεί να στρίβει. Το σώμα του έχει πολλούς μύες και έτσι μπορεί να κουνά χέρια και πόδια, όχι συνειδητά όμως. Στην κοιλιακή χώρα, το συκώτι του έχει αρχίσει να παράγει ερυθρά αιμοσφαίρια. Ο εγκέφαλός του εξακολουθεί να αναπτύσσεται με τα εγκεφαλικά κύτταρα να πολλαπλασιάζονται και να δημιουργούν νευρώνες. Είναι πραγματικά απίστευτο, αλλά έως την 18η εβδομάδα τα κύτταρα του εγκεφάλου θα έχουν φτάσει τα 12 με 14 εκατομμύρια. Αυτός ο ρυθμός ανάπτυξης θα επιβραδυνθεί με την πάροδο των ετών και μέχρι το παιδί σου να γίνει 18 ετών.  Ως τότε όμως, έχεις καιρό!

Τι συμβαίνει στο σώμα σου:

Από τη μία χοροπηδάς από τη χαρά σου επειδή είσαι έγκυος και από την άλλη, νιώθεις έντονη ανησυχία. Λοιπόν, ναι. Οι έντονες εναλλαγές στη διάθεση είναι χαρακτηριστικό του πρώτου τριμήνου της εγκυμοσύνης. Κάτι που όμως σύντομα θα αλλάξει, γιατί στο δεύτερο τρίμηνο τα επίπεδα των ορμονών εξισορροπούνται. Και τότε είναι που οι μαμάδες επιτέλους νιώθουν ήρεμες!

Η διατροφή σου:

Αυτή την εβδομάδα θα μιλήσουμε για τις πρωτεΐνες, οι οποίες είναι καθοριστικές και για σένα και για το μωρό σου. Βοηθούν στη μεταφορά των θρεπτικών στοιχείων στον οργανισμό και στο να δομηθεί γερό σκελετικό σύστημα, ενώ υποστηρίζουν την ανάπτυξη και τη σωστή λειτουργία των ιστών. Οι πρωτεΐνες βρίσκονται σε τρόφιμα ζωικής και φυτικής προέλευσης. Οι ζωικές πρωτεΐνες είναι πλούσιες σε αμινοξέα που το σώμα δεν μπορεί να παράγει και επομένως είναι απαραίτητες για μια ισορροπημένη διατροφή.Εκτός από τη σόγια, κανένα άλλο τρόφιμο φυτικής προέλευσης δεν περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα. Αν είσαι χορτοφάγος, θα λάβεις πρωτεΐνες από τη σόγια, τις φακές, τα καρύδια, αλλά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα αβγά. Επειδή θα χρειαστείς ισορροπημένη διατροφή, ενημέρωσε το γυναικολόγο σου.

Extra tips:

Μία πολύ συχνή ερώτηση είναι αν οι γυναίκες που είναι πάνω από 35 πρέπει να προσέχουν περισσότερο. Η απάντηση είναι… όχι ακριβώς. Η αλήθεια είναι ότι οι γυναίκες άνω των 35 διατρέχουν ίσως περισσότερους κινδύνους σε ό,τι αφορά γενετικές ανωμαλίες, γι΄αυτό και πρέπει να κάνουν ενδελεχή προγεννητικό έλεγχο. Οι προγεννητικές εξετάσεις αποσκοπούν στη διερεύνηση της υγείας του εμβρύου και συνήθως περιλαμβάνουν τη γνωστή σε όλους μας, αμνιοπαρακέντηση. Η απόφαση για το αν θα προχωρήσεις σε αμνιοπαρακέντηση πρέπει να ληφθεί από κοινού στο ζευγάρι. Με τη συμβολή του γυναικολόγου σου και συζητώντας με άλλες γυναίκες που την έχουν ήδη βιώσει, μπορείς να ηρεμήσεις και να λάβεις τη σωστή για σένα και το παιδί σου απόφαση!

Περισσότερα

Επίλεξε μια συγκεκριμένη εβδομάδα

Σχετικά
Αξιολογήσεις Άρθρου

Ακόμη δεν βρήκες
αυτό που ψάχνεις;

Ψάξε τη νέα μας μηχανή αναζήτησης. Έχουμε πάντα κάτι για σένα.